dilluns, 30 de juliol del 2007

Bresquilles

Diumenge a Benissanet vaig assistir a la II Fira de l'Auberge, aquí en diríem aubergi. Vaig poder conèixer un mica millor l'altra realitat al sud de la comarca, on el motor econòmic és la fruita dolça, amb una producció al voltant dels 24 milions de quilos l'any i diverses iniciatives empresarials prou potents com per exemple la cooperativa del Grup Fruiter, amb una vuitantena de treballadors. Vaig pensar que som una comarca petita, de poc més de 23.000 habitants, i tot i això no ens coneixem prou. Em va sorprendre veure que tenien exposades més de 50 varietats d'aubergi, moltes són noves creacions dissenyades per poder escollir època de maduració, color, mida..... Però quan m'ho explicaven van escollir una varietat que en aparença era de rebuig, molt petita, .."és la bresquilla, la més gustosa, no se'n fa gaire perquè sembla de llençar.." . És cert, abans era habitual veure bresquilles per casa, com ho era amb les cerimenyes que parlàvem fa uns dies, em va venir al cap que la idea de Quim de recuperar i conservar les varietats autòctones de diversos fruiters és una idea molt interessant. This album is powered by BubbleShare - Add to my blog